Jak skutecznie usprawnić pracę z JPK VAT i wdrożyć automatyzację w dziale księgowym?

AKTUALNOŚCI

Na łamach naszego czasopisma przedstawiamy sprawdzone patenty na zmniejszenie kosztów i usprawnienie pracy, które wdrożyli we własnych organizacjach księgowi i biura rachunkowe. Te rozwiązania zostały zaprezentowane i nagrodzone podczas uroczystej gali Konferencji Podatkowo-Biznesowej „Transformacja księgowości w nowych uwarunkowaniach podatkowych w 2025 r.”.

Opis wdrożenia usprawnień pracy z JPK VAT

SAP ma dość duże ograniczenia w zakresie nadążania za polskimi przepisami, a ceny nakładek są bardzo wysokie.  Koszt wdrożenia, licencji wynosi ok. 60 000 zł plus roczne wsparcie ok. 35 000 zł. Przed wprowadzeniem usprawnienia musiałam wykonać wiele czynności ręcznie: generować rejestr z programu SAP, który trzeba było następnie przerobić na format nadający się do wczytania do makro Excela, potem trzeba było generować plik JPK, który przez WWW był wysyłany do US, później generować link, który pozwalał na pobranie UPO itp. Przygotowanie deklaracji VAT i JPK było bardzo czasochłonne i można było popełnić wiele błędów przy ręcznym układaniu danych. Poza tym VAT UE był wysyłany z wykorzystaniem aktywnego druku PDF, a dane były generowane tabelą przestawną. Na potrzeby białej listy i VIES każdego kontrahenta sprawdzałam przez stronę WWW, czy jest czynny (była to operacja bardzo pracochłonna). Przygotowanie deklaracji zajmowało ok. 3 dni.
Po wprowadzeniu nadal generuję ten sam plik rejestru z SAP, ale koledzy napisali mi makro, które automatycznie wczytuje dane w odpowiednie miejsca w deklaracji. Zakupiłam Program JPK za 2500 zł – opłata roczna za licencję. Przygotowany plik jest wczytywany do programu, z którego są wysyłane...

TA CZĘŚĆ SERWISU DOSTĘPNA JEST TYLKO DLA PRENUMERATORÓW.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do materiałów
Zaloguj się

Przypisy