Biuro Rachunkowe Meritum Accounting sp. z o.o., zwycięzca Konkursu „Diamenty Innowacyjności” w kategorii Biuro Rachunkowe w ramach konferencji podatkowo-biznesowej Transformacja księgowości w nowych uwarunkowaniach podatkowych w 2025 r.
Opis wdrożenia nowej strony dostosowanej do potrzeb klientów
Zauważyliśmy, że większość stron biur rachunkowych wygląda bardzo podobnie. Treści często powielają się, prezentując ogólne informacje typu: „działamy na rynku od X lat", „mamy indywidualne podejście" czy „oferujemy kompleksowe usługi". Postanowiliśmy podejść do tego inaczej i odświeżyć naszą stronę, dostosowując ją do potrzeb klienta. W ramach modernizacji naszej strony wdrożyliśmy rozwiązanie, które pozwala na lepsze dopasowanie treści do potrzeb klientów. Naszym celem było wyróżnienie się na tle konkurencji oraz stworzenie funkcjonalnej i przyjaznej dla użytkownika witryny.
Po analizie potrzeb naszych klientów podzieliliśmy ich na dwie grupy:
- osoby zakładające nową działalność gospodarczą,
- przedsiębiorcy, którzy chcą zmienić biuro księgowe.
Na podstawie tego podziału na stronie głównej umieściliśmy dwie czytelne grafiki z przyciskami:
- „Chcesz założyć firmę? Zarejestruj działalność z nami!”,
- „Zmień biuro rachunkowe. Przenieś księgowość do Meritum!”.
Każda grafika prowadzi do dedykowanej sekcji z treściami odpowiadającymi na konkretne potrzeby klientów. We współpracy z Fundacją Meritum Wsparcie w Starcie opracowaliśmy szczegółowe informacje w sekcji „Przydatne linki” dla każdej grupy, prezentując m.in. proces rejestracji firmy, opis dotacji na start z PUP, porady dotyczące fakturowania, a także wskazówki, jak zmienić biuro rachunkowe oraz na co zwrócić uwagę po rozwiązaniu umowy na usługi księgowe.
Koszt wdrożenia i aktualizacji strony internetowej wyniósł 1599 zł brutto.
Wdrożenie zmian na naszej stronie internetowej przyniosło szereg korzyści, które pozytywnie wpływają na funkcjonowanie biura rachunkowego oraz relacje z klientami:
- efektywne dopasowanie do potrzeb klientów: dzięki podziałowi klientów na dwie grupy strona stała się bardziej funkcjonalna i każdy odwiedzający może szybko znaleźć potrzebne informacje,
- lepsze doświadczenia użytkownika,
- zwiększenie konwersji: jasno zdefiniowane sekcje i czytelne treści pomagają w podjęciu decyzji o nawiązaniu współpracy, co przekłada się na większą liczbę zapytań ofertowych,
- budowanie zaufania i wyróżnienie się na tle konkurencji,
- większa widoczność online: lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach, co zwiększa liczbę odwiedzin i potencjalnych klientów.