Posiadanie strony internetowej jest nieodzownym elementem prosperowania każdego biznesu, w tym również biur rachunkowych. Jednak to tylko pierwszy krok w procesie zdobywania nowych klientów za pośrednictwem Internetu. Aby zwiększyć widoczność swojej strony w najbardziej istotnych miejscach (np. w Google) i pozyskać stałych oraz opłacalnych klientów, należy zainwestować w pozycjonowanie (SEO). Jeżeli chcesz sprawdzić, jakie korzyści wiążą się z inwestycją biura rachunkowego w tę formę reklamy - koniecznie przeczytaj dzisiejszy artykuł! Miłej lektury.
Na czym polega pozycjonowanie biura rachunkowego?
Pozycjonowanie biura rachunkowego wiąże się z optymalizacją on-site SEO (wewnątrz Twojej strony internetowej) oraz off-site SEO (poza serwisem WWW). W skład działań dokonywanych w obrębie strony internetowej wchodzą m.in.:
- optymalizacja treści - stworzenie lub poprawa contentu w taki sposób, żeby był użyteczny oraz zgodny z najnowszymi standardami Google (np. dodanie tagów title i description, uporządkowanie struktury nagłówków, a także nasycenie treści słowami kluczowymi);
- techniczne SEO - sprawienie, żeby strona była bardziej interaktywna, responsywna, stabilna wizualnie i bezpieczna (można to osiągnąć np. poprzez optymalizację kodu HTML i CSS oraz dodanie skryptu HTTPS, czyli inaczej certyfikatu SSL).
Jeżeli natomiast chodzi o pozycjonowanie poza serwisem, możemy wyróżnić m.in.:
- link building - polega na pozyskiwaniu linków wysokiej jakości w celu zwiększenia wartości serwisu z punktu widzenia robotów Google (aby to osiągnąć, powinieneś tworzyć viralowe treści, wymieniać wpisy gościnne lub udzielać wypowiedzi do artykułów z branżowej prasy).
- content marketing - bazuje na aktywności w mediach społecznościowych, tworzeniu zestawień produktowych, rankingów, sekcji najczęstszych pytań i odpowiedzi, a dodatkowo obejmuje nagrywanie wideo (np. na YouTube).
Źródło: freepik.com
Pozycjonowanie biura rachunkowego - jak działa SEO?
Pozycjonowanie biura rachunkowego to przede wszystkim możliwość zwiększenia widoczności swojej witryny w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Dzięki temu klienci po wpisaniu dowolnej frazy branżowej (np. biuro rachunkowe Warszawa) zobaczą naszą firmę w tekstowych wynikach. Jeżeli natomiast dodatkowo pozycjonujemy się lokalnie (np. Map Google), pojawimy się w tzw. lokalnym 3-packu, co wpłynie na intensyfikację ruchu.
Pozycjonowanie biura rachunkowego - 7 najważniejszych korzyści
Pozycjonowanie biura rachunkowego wiąże się z licznymi zaletami. Siedem najważniejszych korzyści to m.in.:
- Większy ruch na stronie internetowej - znajdując się na najwyższych miejscach w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania (minimum TOP 10), możesz uzyskać większy ruch w witrynie. Przełoży się on na pozyskanie dodatkowych klientów i wyższy współczynnik konwersji. To również popularyzacja Twojej oferty.
- Budowa świadomości marki - Im wyżej "rankuje" Twój serwis, na wartościowe frazy kluczowe, tym częściej klienci spotykają się z jego nazwą, "zakorzeniając" ją w swojej pamięci. Zwiększa to prawdopodobieństwo na skorzystanie z Twojej oferty i przekazanie jej dalej.
- Możliwość wypracowania przewagi konkurencyjnej - po kilku lub kilkunastu miesiącach możesz stać się liderem w branży, uzyskując najwyższe pozycje na wiele wartościowych słów kluczowych. Dzięki temu klienci jeszcze bardziej zaufają Twojej firmie.
- Poprawa współczynnika konwersji - Właściwie wdrożona optymalizacja SEO umożliwia nie tylko pozyskanie klientów, ale także nakłonienie ich do podjęcia pożądanego działania (np. zakupu produktu, skorzystania z usługi, wykonania połączenia telefonicznego, napisania maila, wypełnienia formularza kontaktowego, zapisania się do newslettera, obejrzenia wideo lub udostępnienia treści w mediach społecznościowych).
- Mierzalne rezultaty - efekty pozycjonowania można w łatwy sposób zmierzyć. Wystarczy, że skorzystamy z opcji dostępnych w Google Analytics 4 (np. "Zdarzenia" lub "Cele"). Rozwiązanie to umożliwia dokładną weryfikację liczby konwersji w witrynie, na podstawie czego możemy zaplanować działania marketingowe w przyszłości i ewentualnie dokonać niezbędnych korekt względem poprzednich.
- SEO nie wymaga płacenia za promocję - reklama w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania jest bezpłatna. Wystarczy, że zainwestujemy w optymalizację SEO naszej strony i dokonamy niezbędnych wdrożeń powodujących, że dany serwis zacznie wyświetlać się w wyszukiwarkach. Ogromnym plusem jest fakt, iż Google nie pobiera za to opłaty (i prawdopodobnie nigdy nie będzie). Dla porównania, kampanie Google Ads wymagają płacenia za widoczność (np. w formie płatności za kliknięcie).
- Długookresowe efekty - pozycjonowanie biura rachunkowego pozwala zwiększyć jego widoczność w Google (oraz innych wyszukiwarkach tj. Bing, Yahoo, Yandex, czy też DuckDuckGo) na bardzo długi okres. Co ciekawe, Twoja firma może być widoczna w wyszukiwarkach nawet po zakończeniu pozycjonowania (do momentu, aż konkurencja Cię nie prześcignie lub zmiany w algorytmach nie spowodują spadku Twojej witryny).
Ile kosztuje pozycjonowanie biura rachunkowego?
Źródło: freepik.com
Cena za pozycjonowanie biura rachunkowego zależy od wielu czynników, tj.:
- konkurencyjność Twojej branży (najdroższe w pozycjonowaniu są branże meblarskie, odzieżowe oraz farmaceutyczne);
- rodzaj fraz kluczowych (pozycjonując swój serwis na ogólne frazy kluczowe, będziesz musiał zapłacić więcej niż za SEO na frazy z długiego ogona);
- lokalizacja biura rachunkowego (pozycjonowanie w większych miastach jest zdecydowanie droższe niż SEO w mniejszych miejscowościach, gminach oraz powiatach);
- długość trwania umowy SEO (umowy na 12 i 24 miesiące są bardziej opłacalne w perspektywie długofalowej niż zobowiązania na 3-6 miesięcy);
- aktualnie zajmowane pozycje w rankingu Google (niewykluczone, że firmy z wyższymi miejscami w wyszukiwarkach mogą mieć tańsze SEO ze względu na lepszy stan optymalizacyjny witryny).
Uśredniając ceny pozycjonowania biur rachunkowy, możemy śmiało stwierdzić, że przedsiębiorcy powinni liczyć się z kosztami rzędu od 1 000 zł netto miesięcznie. Aby poznać finalny koszt SEO, zadzwoń lub napisz maila do wybranej agencji marketingowej.
Pozycjonowanie biura rachunkowego - jak długo trzeba czekać na efekty?
Czas oczekiwania na efekty pozycjonowania strony internetowej biura rachunkowego zależy od wielu czynników, m.in.:
- zmiany algorytmów,
- działania konkurencji,
- konkurencyjność fraz kluczowych,
- specyfika Twojej branży,
- aktualny stan strony internetowej,
- jakość wykonywanych działań SEO,
- budżet i zastosowana strategia.
Ogólnie rzecz biorąc na pierwsze rezultaty SEO trzeba poczekać od 3 do 6 miesięcy. W tym czasie specjaliści zoptymalizują Twój serwis tak, aby generował pierwsze wejścia i przyciągał klientów zainteresowanych proponowaną ofertą. Mniej więcej po 6-12 miesiącach zwiększeniu ulegnie współczynnik konwersji (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi lub wypełnienia formularza kontaktowego).
Potrzebujesz więcej informacji? Sprawdź na Wedo - pozycjonowanie stron