Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

AKTUALNOŚCI

21 lutego 2023

Jakie korzyści wiążą się z inwestycją biura rachunkowego w pozycjonowanie (SEO)?

0 460

Posiadanie strony internetowej jest nieodzownym elementem prosperowania każdego biznesu, w tym również biur rachunkowych. Jednak to tylko pierwszy krok w procesie zdobywania nowych klientów za pośrednictwem Internetu. Aby zwiększyć widoczność swojej strony w najbardziej istotnych miejscach (np. w Google) i pozyskać stałych oraz opłacalnych klientów, należy zainwestować w pozycjonowanie (SEO). Jeżeli chcesz sprawdzić, jakie korzyści wiążą się z inwestycją biura rachunkowego w tę formę reklamy - koniecznie przeczytaj dzisiejszy artykuł! Miłej lektury.

Na czym polega pozycjonowanie biura rachunkowego?

Pozycjonowanie biura rachunkowego wiąże się z optymalizacją on-site SEO (wewnątrz Twojej strony internetowej) oraz off-site SEO (poza serwisem WWW). W skład działań dokonywanych w obrębie strony internetowej wchodzą m.in.:

  • optymalizacja treści - stworzenie lub poprawa contentu w taki sposób, żeby był użyteczny oraz zgodny z najnowszymi standardami Google (np. dodanie tagów title i description, uporządkowanie struktury nagłówków, a także nasycenie treści słowami kluczowymi);
  • techniczne SEO - sprawienie, żeby strona była bardziej interaktywna, responsywna, stabilna wizualnie i bezpieczna (można to osiągnąć np. poprzez optymalizację kodu HTML i CSS oraz dodanie skryptu HTTPS, czyli inaczej certyfikatu SSL).

Jeżeli natomiast chodzi o pozycjonowanie poza serwisem, możemy wyróżnić m.in.:

  • link building - polega na pozyskiwaniu linków wysokiej jakości w celu zwiększenia wartości serwisu z punktu widzenia robotów Google (aby to osiągnąć, powinieneś tworzyć viralowe treści, wymieniać wpisy gościnne lub udzielać wypowiedzi do artykułów z branżowej prasy).
  • content marketing - bazuje na aktywności w mediach społecznościowych, tworzeniu zestawień produktowych, rankingów, sekcji najczęstszych pytań i odpowiedzi, a dodatkowo obejmuje nagrywanie wideo (np. na YouTube).

Źródło: freepik.com

Pozycjonowanie biura rachunkowego - jak działa SEO?

Pozycjonowanie biura rachunkowego to przede wszystkim możliwość zwiększenia widoczności swojej witryny w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Dzięki temu klienci po wpisaniu dowolnej frazy branżowej (np. biuro rachunkowe Warszawa) zobaczą naszą firmę w tekstowych wynikach. Jeżeli natomiast dodatkowo pozycjonujemy się lokalnie (np. Map Google), pojawimy się w tzw. lokalnym 3-packu, co wpłynie na intensyfikację ruchu.

Pozycjonowanie biura rachunkowego - 7 najważniejszych korzyści

Pozycjonowanie biura rachunkowego wiąże się z licznymi zaletami. Siedem najważniejszych korzyści to m.in.:

  1. Większy ruch na stronie internetowej - znajdując się na najwyższych miejscach w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania (minimum TOP 10), możesz uzyskać większy ruch w witrynie. Przełoży się on na pozyskanie dodatkowych klientów i wyższy współczynnik konwersji. To również popularyzacja Twojej oferty.
  2. Budowa świadomości marki - Im wyżej "rankuje" Twój serwis, na wartościowe frazy kluczowe, tym częściej klienci spotykają się z jego nazwą, "zakorzeniając" ją w swojej pamięci. Zwiększa to prawdopodobieństwo na skorzystanie z Twojej oferty i przekazanie jej dalej.
  3. Możliwość wypracowania przewagi konkurencyjnej - po kilku lub kilkunastu miesiącach możesz stać się liderem w branży, uzyskując najwyższe pozycje na wiele wartościowych słów kluczowych. Dzięki temu klienci jeszcze bardziej zaufają Twojej firmie.
  4. Poprawa współczynnika konwersji - Właściwie wdrożona optymalizacja SEO umożliwia nie tylko pozyskanie klientów, ale także nakłonienie ich do podjęcia pożądanego działania (np. zakupu produktu, skorzystania z usługi, wykonania połączenia telefonicznego, napisania maila, wypełnienia formularza kontaktowego, zapisania się do newslettera, obejrzenia wideo lub udostępnienia treści w mediach społecznościowych).
  5. Mierzalne rezultaty - efekty pozycjonowania można w łatwy sposób zmierzyć. Wystarczy, że skorzystamy z opcji dostępnych w Google Analytics 4 (np. "Zdarzenia" lub "Cele"). Rozwiązanie to umożliwia dokładną weryfikację liczby konwersji w witrynie, na podstawie czego możemy zaplanować działania marketingowe w przyszłości i ewentualnie dokonać niezbędnych korekt względem poprzednich.
  6. SEO nie wymaga płacenia za promocję - reklama w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania jest bezpłatna. Wystarczy, że zainwestujemy w optymalizację SEO naszej strony i dokonamy niezbędnych wdrożeń powodujących, że dany serwis zacznie wyświetlać się w wyszukiwarkach. Ogromnym plusem jest fakt, iż Google nie pobiera za to opłaty (i prawdopodobnie nigdy nie będzie). Dla porównania, kampanie Google Ads wymagają płacenia za widoczność (np. w formie płatności za kliknięcie).
  7. Długookresowe efekty - pozycjonowanie biura rachunkowego pozwala zwiększyć jego widoczność w Google (oraz innych wyszukiwarkach tj. Bing, Yahoo, Yandex, czy też DuckDuckGo) na bardzo długi okres. Co ciekawe, Twoja firma może być widoczna w wyszukiwarkach nawet po zakończeniu pozycjonowania (do momentu, aż konkurencja Cię nie prześcignie lub zmiany w algorytmach nie spowodują spadku Twojej witryny).

Ile kosztuje pozycjonowanie biura rachunkowego?

Źródło: freepik.com

Cena za pozycjonowanie biura rachunkowego zależy od wielu czynników, tj.:

  • konkurencyjność Twojej branży (najdroższe w pozycjonowaniu są branże meblarskie, odzieżowe oraz farmaceutyczne);
  • rodzaj fraz kluczowych (pozycjonując swój serwis na ogólne frazy kluczowe, będziesz musiał zapłacić więcej niż za SEO na frazy z długiego ogona);
  • lokalizacja biura rachunkowego (pozycjonowanie w większych miastach jest zdecydowanie droższe niż SEO w mniejszych miejscowościach, gminach oraz powiatach);
  • długość trwania umowy SEO (umowy na 12 i 24 miesiące są bardziej opłacalne w perspektywie długofalowej niż zobowiązania na 3-6 miesięcy);
  • aktualnie zajmowane pozycje w rankingu Google (niewykluczone, że firmy z wyższymi miejscami w wyszukiwarkach mogą mieć tańsze SEO ze względu na lepszy stan optymalizacyjny witryny).

Uśredniając ceny pozycjonowania biur rachunkowy, możemy śmiało stwierdzić, że przedsiębiorcy powinni liczyć się z kosztami rzędu od 1 000 zł netto miesięcznie. Aby poznać finalny koszt SEO, zadzwoń lub napisz maila do wybranej agencji marketingowej.

Pozycjonowanie biura rachunkowego - jak długo trzeba czekać na efekty?

Czas oczekiwania na efekty pozycjonowania strony internetowej biura rachunkowego zależy od wielu czynników, m.in.:

  • zmiany algorytmów,
  • działania konkurencji,
  • konkurencyjność fraz kluczowych,
  • specyfika Twojej branży,
  • aktualny stan strony internetowej,
  • jakość wykonywanych działań SEO,
  • budżet i zastosowana strategia.

Ogólnie rzecz biorąc na pierwsze rezultaty SEO trzeba poczekać od 3 do 6 miesięcy. W tym czasie specjaliści zoptymalizują Twój serwis tak, aby generował pierwsze wejścia i przyciągał klientów zainteresowanych proponowaną ofertą. Mniej więcej po 6-12 miesiącach zwiększeniu ulegnie współczynnik konwersji (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi lub wypełnienia formularza kontaktowego).

Potrzebujesz więcej informacji? Sprawdź na Wedo - pozycjonowanie stron