Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa przeprowadziły webinarium dla klientów dotyczące kolejnych ułatwień w załatwianiu spraw podatkowych.
Eksperci wyjaśniali, jak ustawić swój telePIN i korzystać z niego, żeby konsultant infolinii mógł udzielać informacji objętych tajemnicą skarbową.
Podawali też konkretne przykłady spraw, które mogą być załatwione w pełni zdalnie w e-Urzędzie Skarbowym.
Eksperci przypominali też o możliwości skorzystania ze wsparcia stacjonarnie w urzędzie skarbowym.
Coraz więcej klientów załatwia sprawy urzędowe przez Internet i telefon - bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym. Załatwianie spraw wymagających zachowania tajemnicy skarbowej w e-US jest możliwe, bo klienci logują się z wykorzystaniem platformy login.gov.pl. Teraz resort rozwija możliwość uzyskania takich wrażliwych informacji przez telefon, dzięki uwierzytelnieniu się telePIN-em. Taką możliwość mają już mieszkańcy sześciu województw: dolnośląskiego, łódzkiego, małopolskiego, opolskiego, podlaskiego i wielkopolskiego. To wciąż nowość, dlatego Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa zorganizowały webinaria, dla podatników oraz dla księgowych i doradców podatkowych.Podczas webinariów eksperci m.in. zaprezentowali jak ustawić i zmienić telePIN, wyjaśniali jak uwierzytelnić się w czasie rozmowy telefonicznej, a także podawali przykłady spraw możliwych do załatwienia przez internet lub telefon.
Jak to działa w praktyce? Na przykład klient chce wyjaśnić wątpliwość dotyczącą ostatniej wpłaty podatku. Może od razu chwycić za telefon, zadzwonić na infolinię KAS i po uwierzytelnieniu się telePIN-em, uzyska informację, że prze...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!
Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.