Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

DOSTAWA TOWARÓW W KRAJU , OŚWIATA I KULTURA , AKTUALNOŚCI , PODSTAWA OPODATKOWANIA (art. 29-32)

18 kwietnia 2016

Koszty wysyłki biletów wstępu a VAT

0 887

Koszty przesyłki ponoszone w związku ze sprzedażą biletów wstępu zwiększają podstawę opodatkowania z tytułu ich sprzedaży, zatem powinny być opodatkowane według stawki podatku właściwej dla realizowanej sprzedaży usług wstępu na imprezy kulturalne, rozrywkowe i sportowe oraz różnego rodzaju targi.

Stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z 11 kwietnia 2016 roku nr IBPP2/4512-4/16/WN.

Sytuacja Podatnika

O wydanie indywidualnej interpretacji do organu podatkowego zwróciła się Spółka, która prowadzi działalność polegającą na dystrybucji usług wstępu, w postaci biletów, na imprezy kulturalne, rozrywkowe, sportowe oraz różnego rodzaju targi: motoryzacyjne, modowe, górnicze, hobbystyczne i podobne. Spółka kupuje od organizatora imprezy bilety, po czym odsprzedaje je we własnym imieniu i na własny rachunek konsumentom oraz punktom sprzedaży prowadzącym, również we własnym imieniu, dalszą dystrybucję. Sprzedaż biletów prowadzona przez Spółkę dla klientów indywidualnych nieprowadzących działalności gospodarczej rejestrowana jest na kasach fiskalnych, pozostała sprzedaż dokumentowana jest fakturami.

Sprzedaż biletów odbywa się przy wykorzystaniu specjalnego oprogramowania. Bilety można zakupić w formie tradycyjnej - drukowanej na blankiecie lub w formie elektronicznej o ile organizator dopuszcza taką możliwość. Bilety tradycyjne zakupione w sklepie internetowym Spółki przesyłane są klientowi za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej w zależności od wyboru klienta. Bilety elektroniczne klient pobiera samodzielnie i drukuje we własnym zakresie. W trakcie obsługi konkretnej imprezy prowadzonej przez pracowników Spółki, bilety tradycyjne sprzedawane są w kasach na miejscu i wydawane bezpośrednio klientom. Na paragonie oraz fakturze wyszczególnione są w osobnych pozycjach: zakupione bilety, zawierające nazwę imprezy oraz koszty przesyłki. Przy zakupie biletu tradycyjnego drukowanego na blankiecie biletowym istnieje konieczność wydruku takiego biletu przez Spółkę i co do zasady przesłania go na wskazany podczas procesu zakupu przez klienta adres pocztowy. Aby to umożliwić klient ma możliwość wyboru czy pragnie otrzymać przesyłkę za pośrednictwem poczty czy za pośrednictwem kuriera. Po dokonaniu wyboru, do zamówienia doliczana jest stosowna opłata za przesyłkę. W tym przypadku usługa transportu jest ściśle związana ze sprzedażą biletów i niezbędna do jej wykonania. W przeciwnym razie klient nie otrzymałby zakupionego biletu.

Wątpliwości Spółki dotyczą dokumentowania na fakturze kosztów wysyłki dokonanych za pośrednictwem poczty lub kuriera w prz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.