Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

Temat tygodnia , Otwarty dostęp

8 września 2020

Mniej stresu przy PPK – pomoc dla działów kadr i biur rachunkowych

26

Wrzesień to najlepszy czas na wdrożenie Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) przez firmy zatrudniające od 20 do 249 pracowników. Potem czeka nas kumulacja, gdyż do 27 października umowy o zarządzanie PPK musi podpisać kilkadziesiąt tysięcy firm. Lepiej nie czekać na ostatnią chwilę. Dzięki temu dział kadr lub biuro rachunkowe otrzyma większą pomoc ze strony instytucji finansowej.

 

Wdrożeniem PPK w mniejszych firmach zwykle zajmuje się dział kadr lub księgowość. Wiele firm zleca temat swoim biurom rachunkowym. Prawie każda osoba, która ma odpowiadać za PPK, na początku ma obawy. Potem szuka praktycznej wiedzy i pomocy. Jeśli trafi na dobrego partnera, okazuje się, że nie taki diabeł straszny, jak go malują. Pod warunkiem, że wcześnie wybierze instytucję finansową i zaplanuje czas na wdrożenie. Przy dobrej współpracy okazuje się, że … większość zadań może wykonać instytucja finansowa i system kadrowo-płacowy.

Od czego zacząć?

Najpierw warto zapoznać się z podstawowymi informacjami o PPK na oficjalnym portalu mojeppk.pl. Potem trzeba wybrać instytucję finansową, która poprowadzi nasze PPK. Wybór powinien być skonsultowany z pracownikami. Dobrym wyborem będzie Aviva Investors TFI – wiarygodna i doświadczona instytucja finansowa, która zapewnia duże wsparcie kadrowym i biurom rachunkowym.

Kolejnym krokiem jest zawarcie umowy o zarządzanie PPK. Określa ona warunki prowadzenia planu, ale nie zawiera jeszcze danych pracowników ani nie uruchamia obowiązku przekazywania wpłat do PPK. Nie ma więc sensu z tym zwlekać. Umowę z Aviva Investors TFI można zawrzeć całkowicie online, bez konieczności składania podpisów, a pracodawca otrzymuje potwierdzenie.

Co zapewni Aviva?

Na początek indywidualnego opiekuna klienta, który ma praktyczne doświadczenie przy wdrażaniu PPK w kilkudziesięciu firmach. Specjalista znany z imienia i nazwiska, do którego można zadzwonić pod konkretny numer telefonu lub napisać maila, aby otrzymać potrzebne na danym etapie wsparcie techniczne i prawne.

Skontaktuj się ze specjalistą od PPK: https://www.aviva.pl/pracownicze-plany-kapitalowe/zapytaj-eksperta/

Aviva udostępnia instruktaże i materiały wspierające pracodawcę, w tym wzorce wszystkich formularzy oraz harmonogramy wdrażania PPK. Są też gotowe materiały informacyjne dla pracowników oraz instrukcje dla księgowych i kadrowych. Eksperci Avivy organizują bezpłatne szkolenia online dla pracowników działów kadrowo-płacowych oraz webinaria dla pracowników. 

Dołącz do bezpłatnych webinariów o PPK: https://www.aviva.pl/pracownicze-plany-kapitalowe...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem