Płatności dokonywane przez przedsiębiorcę na rzecz spółki reklamowo–marketingowej zarządzającej programem lojalnościowym pozwalającym klientom przedsiębiorstwa zbierać punkty podczas dokonywania zakupów oraz wymieniać te punkty na nagrody otrzymywane od spółki reklamowo – marketingowej, należy uznać w części za wynagrodzenie płacone przez osobę trzecią za dostawę towarów klientom, a w części za wynagrodzenie za usługi świadczone przez spółkę reklamową na rzecz przedsiębiorcy.
Tak orzekł Europejski Trybunał Sprawiedliwości w wydanym 7 października 2010 roku orzeczeniu w połączonych sprawach C-53/09 Loyalty Management UK Ltd i C-55/09 Baxi Group Ltd.
Sytuacja podatnika
Spółki Loyalty Management UK i Baxi Group wykorzystywały w swojej działalności programy lojalnościowe polegające na przekazywaniu konsumentom nagród po zebraniu przez nich odpowiedniej liczby punktów przyznawanych w zamian za dokonanie zakupów. Nagrody te były nabywane i przekazywane przez agencje reklamowo - marketingowe, w ramach usług świadczonych na rzecz Spółek. Agencje wystawiały na rzecz Spółek faktury za usługi, których cena obejmowała również wartość wydanych w programie lojalnościowym nagród. Brytyjskie organy podatkowe zakwestionowały prawo Spółek do odliczenia VAT w części dotyczącej wartości towarów wydanych w ramach programu lojalnościowego bezpośrednio konsumentom, argumentując, że wartość ta nie dotyczy usług świadczonych przez agencje, ale dostawy tow...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!
Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.