Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

ODLICZENIE I ZWROT PODATKU VAT. ODLICZANIE CZĘŚCIOWE (art. 86-95)

13 stycznia 2011

Przekazanie nagród w programie lojalnościowym a prawo do odliczenia podatku naliczonego

0 1052

Płatności dokonywane przez przedsiębiorcę na rzecz spółki reklamowo–marketingowej zarządzającej programem lojalnościowym pozwalającym klientom przedsiębiorstwa zbierać punkty podczas dokonywania zakupów oraz wymieniać te punkty na nagrody otrzymywane od spółki reklamowo – marketingowej, należy uznać w części za wynagrodzenie płacone przez osobę trzecią za dostawę towarów klientom, a w części za wynagrodzenie za usługi świadczone przez spółkę reklamową na rzecz przedsiębiorcy.

 Tak orzekł Europejski Trybunał Sprawiedliwości w wydanym 7 października 2010 roku orzeczeniu w połączonych sprawach C-53/09 Loyalty Management UK Ltd i C-55/09 Baxi Group Ltd.

Sytuacja podatnika

Spółki Loyalty Management UK i Baxi Group wykorzystywały w swojej działalności programy lojalnościowe polegające na przekazywaniu konsumentom nagród po zebraniu przez nich odpowiedniej liczby punktów przyznawanych w zamian za dokonanie zakupów. Nagrody te były nabywane i przekazywane przez agencje reklamowo - marketingowe, w ramach usług świadczonych na rzecz Spółek. Agencje wystawiały na rzecz Spółek faktury za usługi, których cena obejmowała również wartość wydanych w programie lojalnościowym nagród. Brytyjskie organy podatkowe zakwestionowały prawo Spółek do odliczenia VAT w części dotyczącej wartości towarów wydanych w ramach programu lojalnościowego bezpośrednio konsumentom, argumentując, że wartość ta nie dotyczy usług świadczonych przez agencje, ale dostawy tow...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.