Wydawanie sprzętu wędkarskiego blogerowi/influencerowi w ramach realizowanych przez Spółkę działań promocyjno-marketingowych, w zamian za usługi o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym itp., podlegać będzie opodatkowaniu na zasadach ogólnych.
Stanowisko Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w indywidualnej interpretacji podatkowej z 9 października 2020 roku, nr 0113-KDIPT1-2.4012.500.2020.1.KW.
Sytuacja Podatnika
Podatnik zamierza prowadzić działalność polegającą na sprzedaży m.in. sprzętu wędkarskiego, różnego rodzaju przynęt i zanęt na ryby, wyposażenia biwakowego (namioty, łóżka), ubrań z brandem Spółki. W związku z prowadzoną działalnością Spółka podejmie różnego rodzaju działania reklamowe i promocyjno-marketingowe, będące realizacją strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Prowadzone akcje reklamowe i promocyjno-marketingowe będą miały na celu zachęcenie kontrahentów i ostatecznych konsumentów do zakupu towarów ofertowanych przez Spółkę, a co za tym idzie spowodują zwiększenie obrotów z tytułu sprzedaży. W ramach działań marketingowych, Spółka planuje podjęcie współpracy z blogerami i influencerami z kraju i zagranicy (głównie nieprowadzącymi działalności gospodarczej), którym będzie przekazywać nieodpłatnie towary należące do Spółki, których jednostkowa cena nabycia przekracza kwotę 10 zł netto, natomiast łączna wartość przekazanego jednej osobie towaru będzie przekraczała w roku podatkowym kwotę 100 zł, a Podatnik będzie prowadził ewidencję pozwalającą ustalić tożsamość tych osób. Przekazując sprzęt wędkarski blogerowi/influencerowi, Podatnik w zamian oczekuje od niego odpowiedniej promocji marki w mediach społecznościowych, pozytywnych opinii, recenzji, umieszczania zdjęć itp. A...