Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

NABYCIE TOWARÓW I USŁUG W KRAJU , WEWNĄTRZWSPÓLNOTOWE NABYCIE TOWARÓW , IMPORT TOWARÓW , IMPORT USŁUG , VAT NALICZONY , AKTUALNOŚCI

June 23, 2014

Archiwizowanie papierowych faktur w formie elektronicznej

0 1132

Zeskanowany obraz papierowych faktur zakupowych, faktur korygujących, duplikatów tych dokumentów oraz rachunków można przechowywać tylko w formie elektronicznej.

Stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z 13 maja 2014 roku nr ILPP4/443-66/14-2/BA

Sytuacja Podatnika

W związku ze zwiększającą się liczbą otrzymywanych od kontrahentów faktur, Spółka postanowiła wdrożyć elektroniczny system archiwizowania i obiegu dokumentów. Planuje prowadzić archiwizację dokumentów otrzymanych w formie papierowej wyłącznie w postaci plików elektronicznych. Po ich zeskanowaniu i zarchiwizowaniu wersji elektronicznej w systemie informatycznym, papierowe wersje dokumentów będą niszczone. Elektroniczne obrazy zeskanowanych dokumentów, system będzie przechowywał do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego.

Spółka zaznaczyła, iż wprowadzony system będzie gwarantować autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność tych dokumentów oraz łatwe ich odszukanie organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej na żądanie, bezzwłoczny dostęp do dokumentów oraz przetwarzanie danych w nich zawartych.

Odpowiedź Dyrektora Izby Skarbowej

W przypadku wprowadzenia opisanego w interpretacji elektronicznego systemu archiwizowania otrzymanych w formie papierowej faktur zakupowych, faktur korygujących, duplikatów tych dokumentów oraz rachunków, Spółka jest uprawniona do archiwizacji ich skanów i zaprzestania ich archiwizacji w postaci papierowej oraz ma wówczas możliwość zniszczenia wersji papierowych dokumentów po ich elektronicznym zarchiwizowaniu.

Podstawa prawna: art. 112a ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług.