Kolejne faktury korygujące powinny odnosić się do faktury pierwotnej.
Stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy w interpretacji indywidualnej z 4 sierpnia 2014 roku nr ITPP3/443-234/14/MD.
Sytuacja Podatnika
Spółka w celu zwiększenia sprzedaży i przyciągnięcia potencjalnych kontrahentów przyznaje swoim Klientom upusty, rabaty i bonusy. Spółka dokumentuje rabaty zbiorczą fakturą korygującą zawierającą odniesienie do okresu, do którego się odnosi się udzielony rabat. W sytuacji zwrotu towaru, na który udzielono już rabat wystawiana jest kolejna faktura korygująca.
Odpowiedź Dyrektora Izby Skarbowej
Dyrektor odstąpił od uzasadnienia swojej decyzji zgadzając się z argumentacją Spółki, iż wystawiając kolejną fakturę korygującą z tytułu zwrotu towarów, poprzedzoną zbiorczą fakturą korygującą dokumentującą udzielenie rabatu potransakcyjnego, należy odnieść się w treści do faktury pierwotnej dokumentującej sprzedaż towaru, uwzględniając jednak zmiany cen spowodowanych poprzednią fakturą korygującą.
Na kolejnej fakturze korygującej powinny więc znaleźć się numer i data pierwotnej faktury oraz skorygowane wcześniej dane, gdyż ostatnia faktura korygująca odzwierciedla aktualny stan i cenę towaru.
Podstawa prawna: art. 106j ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług.