Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

BUDOWNICTWO , AKTUALNOŚCI , PODSTAWA OPODATKOWANIA (art. 29-32)

May 26, 2014

Podstawa opodatkowania sprzedaży promocyjnej towarów

0 1059

Podstawą opodatkowania w VAT jest rzeczywista kwota należna z tytułu sprzedaży, zatem w przypadku promocyjnej sprzedaży towarów za symboliczną cenę, podstawą opodatkowania (obrotem) jest wszystko, co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy towarów otrzymał (symboliczna kwota).

Stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z dnia 7 kwietnia 2014 roku nr ILPP2/443-88/14-3/AK.

Stanowisko Podatnika

Sprawa dotyczyła spółki zajmującej się sprzedażą materiałów wykończeniowych do dachów, która w ramach akcji marketingowej sprzedaje towary za 1 grosz klientom dokonującym zakupu określonej ilości produktów według cen ofertowych. Zasady akcji marketingowych określone są każdorazowo w regulaminie promocji, przy czym sprzedaż nie jest prowadzona dla podmiotów powiązanych ze spółką. Spółce nasunęły się wątpliwości, jaka powinna być wysokość podstawy opodatkowania towarów sprzedanych za 1 grosz.

Odpowiedź Dyrektora Izby Skarbowej

Dyrektor podkreślił, iż podstawą opodatkowania jest wszystko, co stanowi zapłatę, która jest otrzymywana za dostawę towarów. W konsekwencji, spółka określając podstawę opodatkowania powinna jako obrót przyjąć rzeczywistą kwotę należną z tytułu sprzedaży. Regulacje ustawy o VAT nie ograniczają podatnika w swobodzie ustalania ceny nawet, gdy jest ona znacznie niższa od rzeczywistej wartości towaru lub usługi.

Organ podatkowy może jednak określić wysokość obrotu na podstawie wartości rynkowej w sytuacji, gdy istniejące pomiędzy podmiotami powiązania rodzinne, kapitałowe, majątkowe lub wynikające ze stosunku pracy, wpływają na ustalenie wysokości ceny (co nie miało jednak miejsca w przedmiotowym przypadku).

Podstawa prawna: art. 29a ust. 1, art. 32 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług.