Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

ŚWIADCZENIE USŁUG W KRAJU I ZA GRANICĄ , AKTUALNOŚCI

February 25, 2014

Stawka VAT a obsługa programów lojalnościowych

0 1079

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu przychylił się do stanowiska agencji marketingowej, że czynność przekazania nagród uczestnikom programu lojalnościowego stanowi element świadczenia kompleksowej usługi marketingowej na rzecz kontrahenta (wyrok z 23 stycznia 2014 roku; sygn. akt I SA/Po 572/13).

Spółki zajmująca się organizacją i obsługą programów lojalnościowych nabywa i przekazuje uczestnikom programu nagrody. Zwróciła się w interpretacji indywidualnej z zapytaniem czy świadczone przez nią usługi marketingowe mogą zostać uznane za jedno świadczenie i w konsekwencji może stosować jedną stawkę podatku VAT do wszystkich czynności. Dyrektor Izby Skarbowej w odpowiedzi na interpretację uznał, iż Spółka otrzymuje wynagrodzenie za dwie odrębne czynności, tj. za świadczenie usługi marketingowej oraz za odpłatną dostawę towarów, która podlega odrębnemu opodatkowaniu podatkiem VAT.

Wojewódzki Sąd Administracyjny uchylił powyższą interpretację indywidualną. W uzasadnieniu orzeczenia stwierdził, że wszystkie wykonywane przez Spółkę czynności w ramach obsługi programu lojalnościowego tworzą w sensie gospodarczym jedną usługę. Zakup i przekazanie nagród nie jest bowiem celem samym w sobie, ma jedynie charakter uzupełniający w stosunku do całości działań marketingowych i pozwala realizować cel umowy. Wykonywanie jej bez przekazania nagród byłoby niepełne, a kontrahent nie uzyskiwałby pełnej korzyści w związku z nabyciem usługi.

Ponadto WSA zaznaczył, iż tylko kompleksowy sposób świadczenia usług ma sens ekonomiczny z perspektywy nabywcy. Powołując się na wyrok TSUE C-41/04 stwierdził, że podział transakcji na jej części składowe i opodatkowanie VAT każdej z tych nich osobno, ma charakter sztuczny i jest niedopuszczalne.