Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

Gmina ma prawo zamieścić w danych na fakturach nazwę, NIP oraz nazwę jednostki i adres jednostki z pominięciem własnego adresu.

Stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z 20 października 2016 roku nr 2461-IBPP1.4512.592.2016.1.KJ.

Sytuacja Podatnika

O wydanie indywidualnej interpretacji do organu podatkowego zwróciła się Gmina, która w ślad za wyrokiem TSU C-276/14 oraz uchwałą NSA sygn. akt. FPS 4/15 od 1 stycznia 2017 roku rozpocznie rozliczać podatek od towarów i usług wraz ze swymi jednostkami budżetowymi i zakładem budżetowym poprzez jedną deklarację podatkową VAT-7. W związku z powyższym od 1 stycznia 2017 roku sprzedawcą i nabywcą dla gminnych jednostek budżetowych i zakładu budżetowego będzie Gmina. Faktury wystawione przez jednostki budżetowe i zakład budżetowy będą zawierały następujące dane płatnika: Gmina, nazwa jednostki, adres jednostki, NIP Gminy.

Wątpliwości Gminy dotyczą kwestii czy dane zamieszczone na tych fakturach VAT są wystarczające.

Odpowiedź Dyrektora Izby Skarbowej

Dokonując analizy opisu sprawy w powiązaniu z obowiązującymi przepisami prawa organ podatkowy wskazał, iż po dokonaniu 1 stycznia 2017 roku „scentralizowania” rozliczeń w zakresie podatku od towarów i usług Gmina i jej jednostki organizacyjne będą jednym podatnikiem podatku od towarów i usług. Oznacza to, że faktury dotyczące dostaw towarów lub usług na rzecz Gminy winny zostać wystawiane tylko na nią jako jednostkę samorządu terytorialnego z uwidocznionym numerem NIP i nazwą. Przy czym, na fakturze będą mogły być zamieszczane dodatkowe informacje w postaci nazwy konkretnej jednostki organizacyjnej, np. szkoły, której będą dotyczyły rozliczenia, tak aby jednoznacznie można było dokonać jej przyporządkowania księgowego. Analogiczna sytuacja będzie miała miejsce w odniesieniu do faktur wystawianych przez Gminę z tytułu świadczonych przez nią usług lub dostarczanych przez nią towarów.

Reasumując organ podatkowy stwierdził, iż Gmina będzie postępować prawidłowo dopuszczając możliwość wystawiania oraz otrzymywania faktur VAT dokumentujących transakcje w formacie: nazwa gminy, NIP gminy, nazwa jednostki i adres jednostki, z pominięciem adresu Gminy.

Podstawa prawna: art. 106e ust. 1 ustawy z dnia 11marca 2004 roku o podatku od towarów i usług.