Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

Utrata połączenia z CRK ze względu na zmianę hasła Wi-Fi a zmiana harmonogramu przesyłania danych

Artykuły | 27 lipca 2020 | NR 104
0 949

Zmieniłam hasło do WI-FI i przez 2 miesiące nie zauważyłam, że kasa fiskalna nie łączy się z CRK, dlaczego tak się stało? Jak mam przekazać dane za ten okres i czy musi być zmiana harmonogramu?

Odpowiedź

Kasa po zmianie hasła do WI-FI wymaga powtórnej konfiguracji i jeżeli Czytelniczka we własnym zakresie nie wykonała tej czynności to pojawił się problem związany z  prawidłowym połączeniem dotyczącym przesyłania danych do Centralnego Repozytorium Kas, w takich przypadkach należy ponownie skonfigurować kasę samodzielnie lub nawiązać kontakt z serwisem kas, który przywróci połączenie lub jeśli połączenie zostało utracone z innych przyczyn może je zmienić. 
Tylko wtedy, gdy następuje dalszy trwały jego brak należy zwrócić się z wnioskiem do naczelnika urzędu skarbowego o wyrażenie zgody na przesyłanie danych z kasy do CRK w ustalonych odstępach czasowych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia. Kasa po zmianie hasła i ponownym dostępie do sieci telekomunikacyjnej sama łącząc się z CRK automatycznie powinna przekazać brakujące dane. 

Uzasadnienie

Zgodnie z regulacją zawartą w art. 111 ust. 3a ustawy o podatku od towarów i usług podatnicy prowadzący ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących są obowiązani zapewnić połączenie umożliwiające przesyłanie danych między kasą rejestrującą a Centralnym Repozytorium Kas.
Połączenie z CRK odbywa się przez sieć telekomunikacyjną (Internet) za pomocą dowolnie wybranego przez podatnika połączenia (GSM, LAN, Wi-Fi) i to właśnie po stronie podatnika leży zapewnienie stałego i bezpiecznego łącza, za pomocą którego będzie się odbywała transmisja danych. Pomoc w prawidłowym nawiązaniu połączenia z CRK zapewnia serwisant  podczas procesu instalacji i fiskalizacji kasy. Czytelniczka może w późniejszym terminie zmienić użytkowane połączenie, wymagana jest jednak jego odpowiednia konfiguracja do zapewnienia prawidłowej i stałej łączności z CRK.  
W przypadku gdy z przyczyn niezależnych od podatnika nie jest możliwe zapewnienie połączenia, o którym mowa w art. 111a ust. 3:

  • czasowo – podatnik jest obowiązany prowadzić ewidencję sprzedaży i zapewnić to połączenie niezwłocznie po ustaniu tych przyczyn,
  • trwale – podatnik jest obowiązany prowadzić ewidencję sprzedaży i za zgodą naczelnika urzędu skarbowego zapewnić to połączenie w ustalonych z naczelnikiem urzędu skarbowego odstępach czasowych (ust. 3ab).

Zgodnie z § 13 ust. 1 rozporządzenia z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie kas rejestrujących przed rozpoczęciem prowadzenia ewidencji przy użyciu kas on-line podatnik, przy pomocy serwisanta, dokonuje fiskalizacji, zapewniając połączenie umożliwiające przesyłanie danych między kasą on-line a Centralnym Repozytorium Kas, określone w art. 111a ust. 3 ustawy. 

Po uruchomieniu trybu fiskalnego podatnik, jest obowiązany zapewnić połączenie umożliwiające automatyczne lub na żądanie przesyłanie danych między kasą on-line a Centralnym Repozytorium Kas, zgodnie z harmonogramem przesyłania danych (§ 17 ust. 1 r...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.