Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

Prowadzę zakład tapicersko-meblarski. Moja działalność ma dwie gałęzie. Pierwsza to produkcja mebli (fotele, sofy). Druga – ich naprawa oraz odsprzedaż. Incydentalnie klienci (głównie firmowi) wykupują usługi modernizacji (modyfikacji) swoich mebli biurowych. Czy w takiej sytuacji mogłabym skorzystać z tzw. ulgi na ekspansję?

Odpowiedź

Będzie Pani mogła zastosować ulgę na ekspansję tylko w części, w której poniesie Pani wydatki na wzrost sprzedaży wyprodukowanych przez siebie mebli – wydatki, które miały wpływ na wzrost sprzedaży usług naprawy i odsprzedaży oraz modernizacji mebli będą mogły być zaliczone tylko do zwykłych kosztów podatkowych.

Uzasadnienie

Ulga na ekspansję (ulga prowzrostowa) pozwala na podwójne odliczenie niektórych wydatków związanych ze zwiększeniem przychodów ze sprzedaży produktów – najpierw zaliczane są one do kosztów uzyskania przychodów (obniżają przychód), a następnie odlicza się je od podstawy opodatkowania, do wysokości rocznego dochodu, ale nie więcej niż 1 000 000 zł. Jest to mechanizm analogiczny dla ulgi badawczo-rozwojowej, z tym że w przypadku tej ulgi mamy zamknięty katalog kosztów, które można „podwójnie” rozliczyć podatkowo (art. 26gb ust. 7 ustawy o PIT) i są to koszty:

  • uczestnictwa w targach poniesione na:
    • organizację miejsca wystawowego,
    • zakup biletów lotniczych dla pracowników i podatnika,
    • zakwaterowanie i wyżywienie dla pracowników i podatnika;
  • działań promocyjno-informacyjnych, w tym zakupu przestrzeni reklamowych, przygotowania strony internetowej, publikacji prasowych, broszur, katalogów informacyjnych i ulotek dotyczących produktów;
  • dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów;
  • przygotowania dokumentacji umożliwiającej sprzedaż produktów, w szczególności dotyczącej certyfikacji towarów oraz rejestracji znaków towarowych;
  • przygotowania dokumentacji niezbędnej do przystąpienia do przetargu, a także w celu składania ofert innym podmiotom.

Ważne!
Dla zastosowania ulgi prowzrostowej klucz stanowi to, czym jest produkt. Ustawa podatkowa wprowadza tutaj definicję legalną w art. 26gb ust. 2 ustawy o PIT, która brzmi: „Przez produkty rozumie się rzeczy wytworzone przez podatnika”.

Mając na uwadze, że przepisy podatkowe dotyczące ulg i innych preferencji interpretujemy w sposób ścisły (ponieważ jest to wyjątek od zasady powszechności opodatkowania) or...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.