Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

KASY REJESTRUJĄCE

31 lipca 2016

Duplikat zawiadomienia o nadaniu numeru kasie fiskalnej

0 1165

Otrzymałem z urzędu skarbowego zawiadomienie w sprawie nadania numeru ewidencyjnego kasie, ale dokument zagubiłem i nie naniosłem numeru na użytkowaną kasę. Dodatkowo składając w urzędzie formularze zgłoszeń nie sporządziłem ich kopii a biuro rachunkowe prowadzące moją dokumentację nie chce mi odliczyć ulgi, gdyż twierdzi, że nie ma pewności, czy złożyłem oświadczenie o ilości stanowisk kasowych. Kontaktowałem się telefonicznie z urzędem skarbowym i polecono mi złożyć w tej sprawie wniosek. Wniosek został złożony, nic nie płaciłem, minęło już półtora miesiąca i nie otrzymałem tych dokumentów, ale nie odebrałem 2 listów z urzędu, ponieważ wyjeżdżałem. Co mam dalej robić?

ODPOWIEDŹ

Najprostszym rozwiązaniem jest kontakt osobisty z pracownikiem urzędu skarbowego zajmującego się wskazaną sprawą celu ustalenia czy prowadzone postępowanie zostało zakończone pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia i ewentualnie złożenie w tej sprawie nowego wniosku z należną opłatą skarbową.

UZASADNIENIE

W myśl art. 1 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej - opłacie skarbowej podlega w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej dokonanie czynności urzędowej na podstawie zgłoszenia lub na wniosek. Jednocześnie art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy stanowi, iż obowiązek zapłaty opłaty skarbowej przy tej czynności powstaje – z chwilą dokonania zgłoszenia lub złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej.

Natomiast zgodnie z art. 169 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa, jeżeli podanie nie spełnia wymogów określonych przepisami prawa, organ podatkowy wzywa wnoszącego podanie do usunięcia braków w terminie 7 dni, z pouczeniem, że niewypełnienie tego warunku spowoduje pozostawienie podania bez rozpatrzenia. Przepis ten ma zastosowanie również, jeżeli strona nie wniosła opłat, które zgodnie z odrębnymi przepisami powinny zostać uiszczone z góry (art. 169 § 2 ww. ustawy). Artykuł 169 § 4 Ordynacji podatkowej stanowi, iż organ podatkowy wydaje postanowienie o pozostawieniu podania bez rozpatrzenia, na które przysługuje zażalenie.

W myśl art. 150 § 1 pkt 1 ustawy, w razie niemożności doręczenia pisma w sposób wskazany w art. 148 § 1 lub art. 149 operator pocztowy w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe przechowuje pismo przez okres 14 dni w swojej placówce pocztowej – w przypadku doręczenia pisma przez operatora pocztowego. Jednocześnie zapis § 4 wyżej cytowanego artykułu stanowi, iż w przypadku niepodjęcia pisma, doręczenie uważa się za dokonane z upływem ostatniego dnia okresu, o którym mowa w § 1, a pismo pozostawia się w aktach sprawy.

W związku z faktem, iż do złożonego podania nie zostały dołączone dowody poniesienia ww. opłaty skarbowej za sporządzenie przez organ podatkowy kopii lub odpisu dokumentu –najprawdopodobniej skierowano do Pana wezwanie do usunięcia braków wniosku i uiszczenia należnych opłat w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. Wezwanie kierowane jest na adres zamieszkania lub podany przez podatnika adres korespondencyjny i jeśli nie zostało przez Pana odebrane to uznaje się, iż zostało doręczone w trybie administracyjnym i pozostawia w akt...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.