Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

Czy dla urzędu powinien być jeden ogólny za dany miesiąc rejestr sprzedaży i jeden rejestr zakupu, czy też mogą być rejestry cząstkowe (tzn. kilka sprzedaży i kilka zakupu)? Czy przedmiot opodatkowania w rejestrze sprzedaży może być określony jako rodzaj dochodu budżetowego np. „czlu” - czynsz za lokale użytkowe, a w rejestrze zakupu jako paragraf klasyfikacji budżetowej wydatków np. „4260” - Zakup energii (paragraf ten obejmuje opłaty za dostawę energii elektrycznej, cieplnej i innej, gazu oraz wody), „4210” - zakup materiałów i wyposażenia. Czy taka szczegółowość, byłaby wystarczająca?

ODPOWIEDŹ

Dla urzędu obowiązuje jeden ogólny rejestr zakupów i rejestr sprzedaży. Rejestry cząstkowe Czytelnik może prowadzić dla własnych potrzeb. Czytelnik nie musi szczegółowo opisywać, jakie towary i usługi zostały sprzedane bądź nabyte na podstawie konkretnej faktury, niemniej z ewidencji powinno wynikać, jaka czynność jest przedmiotem opodatkowania. Zatem, zdaniem Redakcji, nie ma przeszkód, aby w ewidencjach przedmiot opodatkowania był określony jako : „czlu”- czynsz za lokale użytkowe, czy w ewidencji zakupu : „4210” - zakup materiałów i wyposażenia

Jednocześnie przypominamy, że od 1 stycznia 2018 roku podatnicy VAT, którzy składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K, mają obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT. Rejestr sprzedaży i zakupów VAT przesyłają do resortu finansów jako Jednolity Plik Kontrolny dla potrzeb VAT.

UZASADNIENIE

Na podstawie dokonanych czynności podlegających opodatkowaniu należy prowadzić ewidencje zakupu i sprzedaży.

Podatnicy (z wyjątkiem podatników wykonujących wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3 oraz podatników, u których sprzedaż jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 lub 9 są obowiązani prowadzić ewidencję zawierającą dane niezbędne do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej oraz informacji podsumowującej.

Ewidencja powinna zawierać w szczególności dane niezbędne do określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania, wysokości kwoty podatku należnego, korekt podatku należnego, kwoty podatku naliczonego obniżającej kwotę podatku należnego, korekt podatku naliczonego, kwoty podatku podlegającej wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi z tego urzędu, a także inne dane służące identyfikacji poszczególnych transakcji, w tym numer, za pomocą którego kontrahent jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej.

Przedm...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.