Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

AKTUALNOŚCI , DOKUMENTACJA (art. 106-112) , ROZLICZENIA VAT

13 kwietnia 2017

Przechowywanie faktur otrzymanych papierowo i elektronicznie

0 932

Otrzymanie faktur elektronicznie lub za pomocą e-maila spełnia warunki autentyczności pochodzenia, integralności oraz czytelności faktury.

Dyrektor Krajowej Informacji Podatkowej w interpretacji podatkowej z dnia 22 marca 2017 roku nr 1462-IPPP2.4512.92.2017.1.KOM

Sytuacja Podatnika

Wnioskodawca posiadający siedzibę w Niemczech i prowadzący działalność w zakresie sprzedaży hurtowej sprzętu elektronicznego i telekomunikacyjnego oraz części do niego jest zarejestrowany w Polsce na potrzeby podatku od towarów i usług jako czynny podatnik VAT i obecnie otrzymuje od swoich kontrahentów faktury w formie papierowej. Wszelka dokumentacja związana z rozliczeniami podatku VAT w Polsce sporządzana jest przez Pełnomocnika Wnioskodawcy po dostarczeniu wymaganych dokumentów i informacji dotyczących przeprowadzonych transakcji.

Wnioskodawca wystawia faktury w formie papierowej lub elektronicznej (jako PDF).

W celu minimalizacji kosztów Wnioskodawca planuje zmianę sposobu przechowywania faktur i stosowanie wyłącznie elektronicznego obiegu takich dokumentów oraz nie wyklucza, że w przyszłości będzie od swoich kontrahentów otrzymywać faktury również w elektronicznej, lub wyłącznie w formie elektronicznej.

Poza e-fakturami oraz fakturami elektronicznymi Spółka będzie przesyłała elektronicznie za pomocą poczty e-mail Pełnomocnikowi również inne dokumenty w formie elektronicznej (dokumenty CMR, delivery notes), które będą archiwizowane razem z Fakturami, do których się odnoszą.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

  1. Czy opisany w zdarzeniu przyszłym elektroniczny obieg dokumentów jest zgodny z przepisami art. 106m, art. 112 oraz art. 112a ustawy o VAT, w szczególności zapewnia autentyczność pochodzenia, integralność treści oraz czytelność Faktur?

  2. Czy Spółce będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego na podstawie otrzymanych Faktur przechowywanych zgodnie z elektronicznym obiegiem dokumentów opisanym w zdarzeniu przyszłym?

Stanowisko Dyrektora

Przechowywanie wyłącznie w formie elektronicznej (bez konieczności przechowywania w formie papierowej) faktur otrzymanych w formie elektronicznej oraz faktur otrzymanych w formie papierowej – w sposób opisany przez Wnioskodawcę, czyli w okresie do czasu upływu przedawnienia zobowiązania podatkowego, przy zapewnieniu autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności tych...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.