Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

ŚWIADCZENIE USŁUG W KRAJU I ZA GRANICĄ , AKTUALNOŚCI , WYSOKOŚĆ OPODATKOWANIA (art. 41-85)

14 czerwca 2016

Przekazanie praw autorskich do rozwiązań marketingowych a stawka VAT

0 888

Spółka Jawna powinna opodatkować świadczone usługi stawką podstawową zarówno w zakresie wynagrodzenia z tytułu wykonania rozwiązania marketingowego, jak i z tytułu przeniesienia majątkowych praw autorskich do tego rozwiązania.

Stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 28 stycznia 2016 roku nr IPPP2/4512-1031/15-4/KOM.

Sytuacja Podatnika

O wydanie indywidualnej interpretacji do organu podatkowego zwróciła się Spółka Jawna, która zajmuje się przede wszystkim tworzeniem rozwiązań marketingowych. Obecnie, całość działalności jest opodatkowana podatkiem od towarów i usług wg stawki 23%.

W toku działalności Spółka Jawna zawiera umowy, które oprócz stworzenia określonych rozwiązań marketingowych, przewidują zobowiązanie do przeniesienia na klienta praw autorskich do wytworzonych w toku realizacji zleceń utworów albo udzielenia klientowi stosownej licencji. Zakres zobowiązania jest różny - zależy od klienta oraz rodzaju wykonywanego zlecenia. W jednym przypadku następuje przekazanie praw autorskich w sposób nieograniczony terytorialnie i na wszystkich polach eksploatacji, zaś w innym możliwe jest udzielenie ograniczonej czasowo licencji do korzystania z praw autorskich wyłącznie na terytorium Polski. Wynagrodzenie za przeniesienie praw autorskich lub udzielenie licencji jest ustalane odrębnie od pozostałego wynagrodzenia pomiędzy Spółką Jawną a klientem.

Tworzenie indywidualnych rozwiązań marketingowych polega na stworzeniu koncepcji akcji marketingowej obejmującej: nazwę akcji, harmonogram, budżet, cele, sposób realizacji, oraz wytworzeniu utworów użytych do jej przeprowadzenia. Zatem Spółka Jawna opracowuje założenia akcji, unikalny projekt graficzny oraz treść materiału promocyjnego. Czynności składające się na przeprowadzenia akcji to:

  • opracowanie koncepcji kreatywnej akcji - najczęściej obejmuje nazwę akcji i główny komunikat marketingowy - działania prowadzone przez wspólników Spółki Jawnej,

  • zaplanowanie akcji - harmonogram i budżet - działanie prowadzone przez wspólników,

  • opracowanie utworów użytych do przeprowadzenia akcji - np. opracowanie projektu graficznego lub napisanie artykułu - działanie prowadzone w zależności od typu utworu przez wspólników lub współpracowników firmy,

  • koordynacja wykonania akcji - działanie prowadzone przez wspólników.

Natomiast na gotowym rozwiązaniu marketingowym jako autor widnieje nazwa firmy oraz dane wspólników Spółki Jawnej.

W związku z powyższym Spółka zwróciła się do organu podatkowego z zapytaniem, czyjest uprawniona do opodatkowania honorarium za przekazanie praw autorskich lub udzielenie licencji do praw autorskich stawką 8%.

Odpowiedź Dyrektora Izby Skarbowej

Dokonując analizy opisu sprawy w powiązaniu z obow...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.